Isnin, 16 Januari 2012

0 comments
hey ? hai :) tengok tajuk aku tu ? macam marah ke kan ?
idokk le . takde niat pon nak marah . cume aku emosi sikit .
guys , kat sini aku takde niat untuk berpolitik atau ape ,
aku tahu kalau aku cakap sikit kang , korang melenting .
sebab kite semua tak sebulu ,
tak bersependapat kan ?
tapi aku nak kau , yerr kau laa . haa kau yang tengah bace tu . yerr KAUUU ! bukan orang lainn ,
ape kate kau , duduk kejapp . duduk diamm diaammm ,
pergi tempat sunyi ,
sambil layan lagu fynn jamal -puisi buat ayahanda tu ,
kau bace nie ,
aku tak suruh buat bende lain pong ,
kau bace je dohh ,
bace dgn hati ,
hati yang bersihh ,
suci kan minda kau ,
dan bace nie ,
lepas tu fikir ,
fikir jeee !!


diaaa ......
dia nie la orang kutuk ,
cuba dia nie abah kau !
ayah kau ! papa kau ! abi kau !
ayah kau nie kutuk satu malaysia ,
orang bakar gambar ayah kau ,
orang hina ayah kau ,
orang pukul ayah kau ,
orang telanjang kan ayah kau ,

guysss ,
letak kan dia sebagai ayah kau , sekejap je .
tak lama ,
nak pergi super market ngn kau pon tak boleh ,
sebab takut orang sekeliling hendik hina .


korangg ,
cuba lelap kan mata kejap ,
nenek korang sakit , tenat ,
mak kepada ayah kauu tu,
sakit nya nenek korang meraung raung orang tua tu panggil nama ayah kau ,
tapi ayah kau kat mana ?
ayah kau dalam penjara tu ,
sampai ke hari perkuburan nenek kau ,
sampai ke hujung nyawa nenek kau ,
sampai ke ayat terakhir nenek kau seru name ayah kau ,
tapi mana ayah kau ?
ayah kau dalam penjara ,
yang kau sendiri tak tahu ape sebab nya ,
sampai ke liang lahat nenek kau ,
ayah kau datang dengan polis ,
naik kerete polis ,
tangan bergari ,
bebb ! tu ayah kau ,
tengok betul betul muke orang tua tu ,
ayah kau datang bergari ,
lemah longlai langkah dia ,
sayu muka ayah kau datangg ,
ayah kau melutut depan kubur ,
sambil menangis cakap ' mak , ampun kan saya , saya tak mampu nak jenguk mak masa mak sakit '
'sampai nafas mak terakhir pon , saya tak mampu nak tengok mak '
kau sebagai anak kat sebelah buat ape ?
tengok je ayah kau macam tu ?


korang ,
hari ni hari bertuah kau dapat ijazah ,
segulung ijazah yang ditunggu tunggu oleh mak ayah kau ,
pengorbanan ayah kau dulu sekolah kan kau dari kecik ,
sampai sekarang akhirnya kau dah balas :')
dalam hati kau terdetik ' ayahh tengok nie , akak /abang bawak nie untuk ayahh'
berkobar kobar korang masa hari convo tu ,
dengan harapan besar ayah kau ade untuk tengok kejayaan kau atas pentas tu ,
sebalik nya diumum kan name kau ,
hanya kau lihat mak kau je kat bawah ,
sambil kesat air mata ,
sambil menangis teresak esak tengok kau kat pentas tu ,
turun pentas kau lari pergi kaat mak kau ,
'mak kenape nie ?'
'ayah nak sangat tengok kakak hari nie , tapi ayah sakit kat hospital , ayah kene pukul dengan polis , jum nak kita tunjuk nie kat ayah '
sampai je korang kat hospital ,
tengok ayah kau !
tengok ayah kau tu ,
tu yang terbaring tu ,
yang terbaring berbalut leher die ,
ayah kau tu patah tengkuk ,
ayah kau tu kene terajang dengan polis ,
ni ayah kau ! orang yang marah nyamuk sebab gigit kau ,
orang yang hari hari bagi kau duit belanje pergi sekolah ,
orang yang buaiyan kan kau kecik dulu ,
orang yang kau sayang beb ! yer orang yang kau sayang ,
berlari kau pergi ke katil dia ,
lemah ayah tengok kau .
pelahan kau bisik kat telinge ayah
'ayah , ini ijazah kakak , akk bawak nie untuk ayah '
'kakak sayang ayah ? '
'sayang yahh , sayang sangat '
'kakak janji ngn ayah , walau ape pon jadi , akk teruskan hidup , walaupon ayah takde lagi yer nak ? '
berlinang linag air mate ayah kau ,
sambil kucup dahi kau ,
die bisik 'ayah pon sayang akk '
nie orang yang usapa pipi kau sekrang nie ,
die ayahh kau ,
ayahh kau laaa ,
yang menangis nie ayah kau ,
yang tak mampu untuk melihat kau trime ijazah nie ayah kau .


pagi tu ,
ayah sekali lagii dituduh dengan tuduhan tak berakal ,
kau , mak dan adik beradik lain semua solat jemaah ,
angkat tangan kepada tuhan berdoa ,
'yaAllah yaTuhan ku , seandai nya ayah bersalah , hukum lah dia ,
dan seadainya sebaliknya , kau laknati la kemungkaran nya '
kau dan adik lain , seolah olah berpakat supaya ayah tak bangun ,
supaya ayah tak sedar akan hari nie hari perbicaraan nya ,
mak awal pagi lagi dah bangun ,
lemah setiap langkah mak ,
sayu mak buat sarapan untuk kali terakhirnya buat ayah ,
ayah bangun , solat dan mandi ,
terpandangn kau dan adik beradik kau disudut rumah ,
semacam mahu mengurung menutup pintu untuk ayah keluar ,
selesai sarapan , ayah pegang tangan mak ,
mak tengok mate ayahh ,
ayah cakap ' Allah akan tolong kita'
mak tak tahan sebak ,
mak lepas kan tangan ayah ,
dipaling nya muka tanda taknak ayah tahu mak sedih
ayah cium sorang sorang anak ayah ,
kau dan adik kau rasa mcm itu kucupan terakhir ayah ,
kau gengam tangan ayah ,
kau hantar kan die kemakhamah ,
mak rebah lemah dibahu kau ,
dan kau pura pura kuat untuk hadapi sebarang kemungkinan ,
dan dalam fikiran kau cume 'lindungi ayah yaALLAH'
segala persiapan terkahir untuk ayah kau dah sediakan ,
kau sekeluarga tahu akan jatuh hukum nya ayah nt sampai kapan bilenya ,
yang arif melafazkan 'dengan ini , mahkamah mengumumkan tertuduh didapati tidak bersalah '
meremangmang segala bulu roma ,
laju nafas kau terhingap hingap,
semacam laju segala darah kau berjalan ,
'yaAllah , aku tahu kau dipihak yang benar ,trime kaseh yaAllah '


yerrr ini ayah kau ,
letak kan kejap ,
sekejap je weyyhh ,
haa ni mak kau ,
rasa kan ape anak anak die rasa ,
rasakan ape mereka buat ,
sekejap je korang ,
aku tak kate kau kene sokong die ke apa ,
aku nak kau rasa ape anak die rasa bile family kene macam nie .
aku nak kau tahu sakit tak tengok ayah sendiri kau kene mcm nie ?
kawan kawan kau hina ayah kau ? rasa beb , rasa sendiri :')
kau tahu sakit nya nt :(

p/s ; cerita ini , diubah sedikit sebanyak bagi tidak menampakkan keadaan sebenar ,
tidak niat untuk memburukan sesiapa dan sesungguhnya yang baik itu datang dari ALLAH dan yang buruk itu datang dari kita sendiri :') renunggkan kawann

-:My Personality:-

Click to view my Personality Profile page
 

Copyright 2010 All Rights Reserved DevilM@yCry by ナスルン