Rabu, 26 Mac 2008

PUTING BELIUNG DI JURONG, SINGAPURA: Maha Suci Allah..

0 comments







MEMANG BENAR.. CINTA ITU BUTA..

0 comments
Seorang lelaki buta memasuki sebuah retoran. Amin, pemilik restoran berkenaan pergi ke arah lelaki buta itu dan menghulurkan menu. 'Encik, saya kan orang buta, saya tak boleh membaca menu. Tolong bawakan sudu kotor yang telah digunakan oleh pengunjung restoran ini, dan saya akan menciumnya. Dari situ nanti saya akan tau masakan apa yang enak untuk dipesan,' kata lelaki buta.

Amin pun mengumpulkan beberapa puluh batang sudu yang belum dibasuh dan berikannya kepada lelaki tersebut. 'saya nak ikan patin masak asam, daging goreng kicap dengan sayur keladi masak lemak cili padi,' kata lelaki buta itu selepas mencium sudu-sudu berkenaan satu persatu.

Terkejut Amin, memang ketiga-tiga masakan itu adalah menu kegemaran para pengunjung restorannya! Beberapa hari kemudian lelaki buta itu datang lagi dan meminta untuk mencium sudu-sudu yang sudah digunakan. Masalahnya ketika itu hanya tinggal sebatang sudu saja yang telah digunakan untuk makan menu lainnya.

Amin pun berikan sudu itu kepada lelaki buta tersebut. 'Bau sudu yang ini sedap juga, seperti baru digunakan untuk makan kerabu sotong dengan sayur kailan dan ikan siakap tiga rasa...' kata lelaki buta.


Tepat sekalli! Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula kerestoran Amin beberapa hari kemudian. Bagaimanapun, dia dattang pada waktu pagi sebelum ada seorang pun pengunjung yang datang. Ketika itu juga tidak ada sudu bekas diguna yang boleh diberikan untuk dihidu oleh lelaki buta.

Tiba-tiba Amin terfikir untuk mengenakan lelaki buta itu. Dia pun pergi ke dapur dan menghampiri isterinya yang menjadi tukang masak di restoran itu. Amin berikan sebatang sudu dan berkata, 'Yati,garu sudu ni kat ketiak awak tu.'

Isterinya, Yati terkejut. 'Apalah abang ni, mengarut aja!' kata Yati ,tidak paham. 'alah... ikut ajalahhhh, untuk kemajuan restoran kita ni,' balas Amin, terus memaksa. Mahu tidak mahu, Yati menenyeh dan menggonyoh-gonyoh sudu tersebut di celah ketiaknya yang berpeluh.

Amin membawa sudu tersebut kepada lelaki buta yang sedang duduk menunggu. Lelaki buta itu pun mencium sudu berkenaan. Hidungnya kembang kempis. Mukanya berubah.

Tiba-tiba lelaki buta itu menoleh ke arah Amin dan berkata....' Saya tak sangka makwe lama saya, Yati bekerja di sini. Boleh saya jumpa dia, encik?' Muahahahhahahah. ...!!! kan cinta itu buta...
Sekadar mengembalikan senyuman di hari anda.. ini bukan kisah benar dan tidak ada yang kena mengena dengan yang sedang hidup, mahupun yang telah pergi..

Ahad, 23 Mac 2008

Aaaaaa...tidak!!!

0 comments
start hari nie aku start bz bz bz... Aaaargh!!!!
start nak study, start nak wat project yang tak siap lagi...
:( penat, penin, dan macam2 lagi ade...

Sabtu, 22 Mac 2008

Hahaha...

0 comments
macam ape yang aku katakan semalam... memang aku penat giler... aku baru je sampai umah nie... penat seh.. tangkap gambar punye penangan... tapi takpe aku enjoi tangkap gambar.. biasa la layan bebudak yang panggil sini sana suh aku tangkap gambar... (:|

Jumaat, 21 Mac 2008

mmm

0 comments
mmm... ari nie ade tounament boling kolej pastu diner plak... penat aku ari nie nampak gayanye...
From Galary

Mmmm...

0 comments
"Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up" ~Thomas Adison~

kata2 nie menjadi sebagai panduan aku.. biar la org nak kata ape kat aku pon kata la.. janji aku da usaha...

Bulan ini aku jd Sengal...

0 comments
Mmmm... manenye tak sengal, banyak giler assaigment pastu plak dengan aktiviti yang tak berhenti-henti dari awal taun sampai la skarang... da la awal bulan haritu moto aku wat hal.. terbang duit aku dalam RM150 pastu bayar duit umah lagi semuanye da abis dalam RM130.. campur dua tu da berape da.. aku kira-kira la balik skarang duit aku tu mane pegi aku pon tak tau la tu pon kira nasib baik la aku kira tu pon pasal aku tengah sengkek gila skarang nie... nak makan pon kene jaga-jaga... nie plak banyak lak assignment yang tak siap lagi... aku tak salahkan org lain aku salahkan diri sendiri la jugak coz x pandai nak manage diri sendiri... nasrun utamakan diri sendiri tu dulu jangan utamakan kawan... Ting!!! aku membangaukan diriku sendiri plak... hihihihi... ok arios...

P/S: aku penin pasal aku tak sihat skarang nie... lagi pon aku rindu kat seseorang yang aku sayang...

NAH NIE LAGU YANG PALING AKU SUKA... COZ LIRIK DIE SANGAT MENDALAM

Berdasarkan Kajian 25 TAHUN DATO FADZILLAH KAMSAH

0 comments
Org yg lahir pada bulan JULAI
Sangat seronok didamping // Banyak berahsia dan sukar utk mengerti
terutamanya lelaki //
Agak pendiam kecuali diransang // Ada harga dan maruah diri // Tak
suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan //
Mudah dipujuk dan bercakap lurus // Sangat menjaga hati orang lain //
Sangat peramah // Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya //
Berjiwa sentimental // jarang berdendam // mudah memaafkan tapi sukar
melupakan // tidak suka benda remeh-temeh // membimbing cara fizikal
dan mental // sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang //
layanan yg serupa dgn semua orang // tinggi daya simpati //
pemerhatian yg tajam // suka menilai org lain dgn pemerhatian //
mudah dan rajin belajar // suka muhasabah diri // suka mengenangkan
peristiwa atau kawam lama // suka mendiamkan diri // suka duduk di
rumah // suka tunggu kawan tapi tak cari kawan // tak agresif kecuali
terpaksa // lemah dari segi kesihatan perut // mudah gemuk kalau tak
kawal diet // minta disayangi // mudah terluka hati tapi lambat
pulih // terlalu mengambil berat // rajin dalam membuat kerja

Diri aku sendiri...

0 comments
" aku ada ruang sendiri. dewasa adalah aset aku, ceria selalu hingga ke tahap maksimas. terbang bersama aku. jangan tuduh aku jahat sebelum kenal. aku tahu apa yang aku buat. tapi korang takkan pernah tahu! Hidup ini mesti bebas. makan, minum, bermain.... atau jangan buat apa-apa! ini adalah kehendak termaksimas aku..... Tapi dihujungnya pasti ada sempadan. ingat itu...."

-:My Personality:-

Click to view my Personality Profile page
 

Copyright 2010 All Rights Reserved DevilM@yCry by ナスルン